Sunday, October 17, 2010

Söndag

Ugh vågar fan knappt ställa mig på vägen längre. Hade gått upp något hekto till. Och jag tycker jag har skärpt till mig som fasiken på matfronten.
Mindre portioner än vanligt och knappt något godis alls. ( Ja knappt föll dit och åt 2 Japp (ca 120g choklad) i lördags"

Skall försöka lägga om mina kostvanor att följa lchf metoden. Går väl sisådär. Lördags middagen bestod av 4 mindre kyckling lår fileer med keso och tacoost till, Lunchen bestod av 3 kassler skivor med briost på. Frukosten vart inte så lyckad då jag åt "grovt" bröd med dansk salami på 2 mackor, rester från gångna veckan. Frukosten idag bestod av äggröra med bacon. Dagens lunch och middag kommer bli samma som gårdagen med kassler och bri till lunch och kyckling + keso till middag.

Några målsättningar när det kommer till maten är att börja äta mer ägg. Försöka få in det på ett bra sätt i vardagen och måltiderna då det är en protein rik kost som passar bra när man tränar. Och få in hela lchf metoden i vardagen. riktlinjerna är 20-30g kolhydrat är ett dagsintag riktlinje per sak är 5% eller 5g kolhydrat av 100g.
Lördag igår ju kollade lite på vad för snacks som skulle passa under en lchf metoden. Och det enda jag hittade vart Fläsksvålar. Gissar dock på att fettet inte är helt 100 i dem då det är friterat och krydderna innehåller säkert gloutomat eller vad det heter.

Blev ingen promenad igår men idag kommer det bli ca 5km med en god vän i skrylle. Lägger upp endomondo länk för promenaden sedan.
Endomondo: http://www.endomondo.com/workouts/jtGNkM07izM

-Blakhouse

No comments: