Sunday, January 22, 2012

Tankar

Idag körde jag ett litet tankespel med några av mina vänner frågan jag ställde dem var "Nämn 3 saker du skulle haft mig göra i fall du hade fullmakt över mitt liv?"

Lite olika personer gav mig lite olika svar men nedan följer ett par olika personers åsikter.

Person 1:
  • Jobba åt mig ideelt(grunden till ett gemensamt bolag).
  • Sluta med djurhobbyn.
  • Börja träna kampsport.

    Person 2:
  • Ge mig alla dina pengar.
  • Bli min chufför.
  • Handla åt mig när jag inte orkar.

    Person 3:
  • Lära dig äta grönsaker.
  • Kontakta psykolog/livscoach/terapeft för hittanågon form av riktning / målsättning.
  • Satsa på frilufs/medeltids intresset.

    Person 4:
  • Klä dig som supermario.
  • Du skulle övertala din bror eller bra kompis att klä sig som bowser.
  • Din flickvän hade vart tvunget att bära rosa hela dagarna.

    Person 5:
  • Komma över på kaffe någon gång.
  • Bjuda över på filmkväll.
  • En kodarkväll i veckan.

    Person 6:
  • Stå på dig bättre när folk vill att du ska jobba mer än vad du får credits för.
  • Träna bort övervikt / bygga muskler.
  • Kunna vara ledig utan att känna att du måste göra massa saker.

    Finner det intressant hur pass olika personer känner en. Men även en liten insikt i hur de tänker och känner. Skadar nog aldrig att vara uppriktig mot vänner och familj. Även om lite sanning ibland kan göra ont. Tror båda parter mår bra av det i längden och eller man kanske kan avsluta en relation som verkligen inte fungerar.

    -Blakhouse
  • No comments: