Wednesday, October 24, 2012

Avanza

Ingen hemlighet att många använder avanza för sitt investerade själv använder jag ett vanligt aktie konto och avanza mini då jag verkligen inte är någon stor investerare. I dagsläget har jag bara 40 aktier totalt i min portfölj och går allt som det skall så skall dom aldrig säljas men man vet ju aldrig.

Till det roligare. sedan jag började använda avanza har jag stört mig på deras sida. I alla fall i chrome överstiger jag hämtningstiden när jag laddar sidan och måste ladda om för att jag skall komma till min destination. Den har allmänt även varit seg och bökig. Men idag när jag besökte sidan för att kolla hur det går för mina aktier så såg jag att dom börjat smyg lansera deras nya hemsida som dom talat en massa om ett bra tag. Nya sidan är smidigare och den har varit mycket snabbare att använda. Visst den har troligen inte samma belastning som den nuvarande hemsidan. Men jag hoppas verkligen den håller uppe måttet då jag i dagsläget är nöjd med avanza.

I morgon är det dags för två stora saker dels skall jag prata med en ny bank se vad dom kan erbjuda mig. Vi har avtal med dem via jobbet så dom verkade vara lite extra på hugget att få extra kunder så vi får väl se vad det leder. Det andra är ju löningen, och stora återkommande saken som är jobbig för många, att öppna kuverten och betala räkningarna. Lite trist att man har typ hela inkomsten öronmarkerad ifrån början men det kan behövas med tanke på att man är sugen på köpa hus.

Lite beroende på hur det går med husköpet och sådär så skall jag nog lägga om lite här på bloggen. Försöka dra in mina investerings planer och lite mål på den positiva sidan med inte bara den negativa som i skulder. Har ju en liten dröm om "passiv" inkomst då min passion inte i realiteten inbringar tillräckligt med pengar för att leva på det om jag inte har tur. Utan skaffa sig låga utgifter och börjar bygga upp den passiva inkomsten.

Så om du läser här vad skulle du vilja att jag försökte skriva om mer?

-Blakhouse

No comments: